Sådan fastholder du træningsmotivationen

Dette indlæg blev oversat fra spansk til dansk og skulle være med i et ungdomsmagasin. Her var målet at få en oversættelse, der gerne måtte variere lidt fra originalen. Så længe at det ville give mening i forhold til Danmark. Derfor var der en lidt større udfordring foran os med denne opgave. Læs hvordan det endte lige her.

Kalenderen siger første januar, medlemskabet i fitness er sat i gang, og motivationen er i top. Men en måned senere lokker sofaen mere end løbebåndet, og sommerformen synes uendeligt langt væk. Læs her, hvordan du fastholder træningsmotivationen.

Alt med måde

Dette råd er det absolut vigtigste: Træn med måde! Mange laver den fejl, at de går fra slet ikke at træne til at knokle afsted på løbebåndet fem ud af ugens syv dage.

LÆS OGSÅ Find bloggere hurtigt og nemt

Men hvad der i starten kan virke som en utrolig god ide giver hurtigt bagslag. Hvis du starter alt for hårdt ud, mister du nemlig hurtigt motivationen.

Træn i stedet to gange i ugen, hvis du synes, det virker passende. Så kommer du afsted igen og igen og igen.

Lav faste aftaler

Når klokken slår 16, og du lige er kommet ind ad døren efter en lang dag på arbejdet, virker det ikke ligefrem fristende at hoppe i løbeskoene.

LÆS OGSÅ Sommer er lig med rengøring

Find derfor en træningsmakker, som du kan lave faste aftaler med. Så ved du helt fra morgenstunden, at du skal afsted, og at din makker regner med dig.

Så kan I sammen arbejde jer frem mod lange, solrige dage på stranden.

Skriv et svar